HU | RO | EN | DE

E-mail:
Üzenet:
Ellenőrző kód:

Az útvonal tervezéséhez klikkeljen ide

Utazás Székelyudvarhelyre:

Két útvonal közül választhat a Kedves Utazó.

Az egyik lehetőség szerint:

Magyarországon az M4-es autópályán haladva ( ami az E 60-as nemzetközi jelzéssel azonos ) Püspökladánynál letérünk a 42-es jelzésű útra Berettyóújfalu érintésével a biharkeresztesi határátkelő irányába.
A határátkelést követően tovább folytatjuk utunkat az E 60-as nemzetközi jelzésű ( román jelzése 1. szám ) útvonalon, s kb. 10 km után elérjük Oradea-t ( Nagyváradot ), Alesd ( Élesd ) – Huedin ( Bánffyhunyad ) érintésével  a Réz hegységen átkelve – Király hágó – Kalotaszeg tájegységének érintésével  153 km megtétele után érjük el  Culj Napoca-t ( Kolozsvárt ).
Turda ( Torda ) irányába folytatva utunkat az E 60-as nemzetközi jelzésű úton 31 km után érjük el Turda ( Torda ) városát. Innen tovább haladva az E 60-on Cimpia Turzii ( Aranyosgyéres ) Ludus ( Ludas ) érintésével 76 km múlva érjük el Tirgu Mures-t ( magyar nevén Marosvásárhelyet ). Innen az E 60-as úton tovább haladunk Sighisoara ( Segesvár ) irányába, de 24 km megtétele után Balaseri-nél  ( Balavásárnál ) balra letérünk a 13A jelzésű alsóbbrendű útra. 43 km megtétele után elérjük Sovata ( Szováta ) települést, s a 13 A jelzésű úton tovább haladva  Praid ( Parajd ) és Lupeni ( Farkaslaka ) érintésével 38 km után megérkezünk uticélunkhoz Odorheiu Secuisc-re – Székelyudvarhelyre a legmagyarabb erdélyi városba.

A másik lehetőség szerint:

Magyarországon Szeged – Makó 43 as jelzésű – nemzetközi jelzése E 68 – úton haladva érjük el Nagylakot, ahol átkelünk  a határon. Utunkat tovább folytatjuk az E 68-as nemzetközi jelzésű úton – román jelzése 7. –es út ) Nadlac ( Nagylak ) érintésével 46 km után érjük el Aradot – Aradot -. Itt két lehetőség van, vagy az elkerülő szakaszt választva kikerüljük a várost – bár a teherforgalom időnként eléggé nagy ezen a szakaszon – vagy pedig a városon keresztül haladunk – ebben az esetben Deva  - Déva – táblát figyeljük és az E 68-as jelzést.
A Maros folyó völgyében a Zarándi hegység, Erdélyi érchegység és a Ruszka havasok között haladva 153 km után érjük el Deva-t ( Dévát ). Jobb kéz felöl megpillanthatjuk Déva várát a hegytetőn.  Déván egyenesen átkelve az E 68-as úton folytatva utunkat tovább Simeria ( Piski ) – Orastie ( Szászváros )  érintésével érjük el Sebes ( Szászsebes ) városát 64 km után. A kisvároson átkelve 56 km megtétele után érkezünk Sibiu-ba ( Nagyszebenbe ). Szászsebes és Nagyszeben közti távon jobb kéz felöl megpillanthatjuk a Kárpátok hegyvonulatát, tiszta időben látható a hó sipkával fedett Fogarasi havasok is.  Nagyszeben 2007-ben Európa Kulturális Fővárosa volt.
Szászföld egyik legszebb városa, érdemes a felújított városközpontot megtekinteni.

Nagyszbenben bal kéz felé letérünk a 14-es számú útra ( Medias, Sighiosvara irányába ) és 44 km megtétele után érünk Medias-re ( Medgyesre ). Innen folytatjuk utunkat tovább Sighiosvara ( Segesvár ) felé, amit 37 km után érünk el. A városon áthaladva megcsodálhatjuk a Várhegyen elénk táruló csodálatos óvárost.

Segesvár után rátérünk az E 60-as nemzetközi jelzésű útra és kb. 10 km megtétele után Albesti ( Fehéregyháza ) érintésével Vinatori-ra  ( Héjjasfalva-ra ) érve letérünk balra  a  137 –es alsóbbrendű úton haladva Cristuru Secuiesc ( Székelykeresztúr ) érintésével 37 km után érkezünk Odorheiu Secuiesc –re Székelyudvarhelyre.